Young Lions Slovakia 2023
Výsledky
1. Print
Lisa Koryakina, Andrea Vargová
1. miesto: Zábava nepotrebuje alkohol |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Pre najväčšiu slovenskú pivnú značku, Zlatý Bažant sme chceli vytvoriť modernú kampaň, s ktorou Generácia Z ľahko stotožní. Našou hlavnou otázkou bolo, aký je rozdiel medzi zábavou s alkoholom a bez neho. Na hľadanie odpovede sme zapojili AI, ktorá ukáže výsledok nie na základe ľudských emócií, ale na základe zadaných promptov. Výsledkom bolo to, že zábava nepotrebuje alkohol. Takisto by sa mala rozhodovať aj Generácia Z - nie na základe emócí a tlaku spoločnosti, ale racionálne uvažovať o dôsledkoch pitia alkoholu. Kampaň im dáva priestor na zamyslenie sa, či potrebujú alkohol k zábave.
Zoznam príspevkov
Adela Dürösiová , Romana Kádeková
2. miesto: Nealko influencer |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Je náročné povedať NIE alkoholu v prostredí, kde abstinenta nazývajú čudákom. Mnohí, ktorí by aj chceli prejsť na nealko, váhajú. Boja sa reakcie od okolia. Je dobré mať však na mysli, že každý influencer mal na začiatku svojej kariéry 0,0 followerov. A či už chce človek zmeniť len svoj život, alebo pozitívne ovplyvniť aj životy iných, musí si ísť za svojim cieľom bez ohľadu na to, aké to môže byť zo začiatku ťažké.
Zoznam príspevkov
Iveta Valentová, Václav Kudělka
2. miesto: Osud zajtrajška |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nealkoholické pivo má oproti tomu klasickému najväčšiu výhodu v tom, že vôbec žiadnym spôsobom neovplyvňuje správanie ani fyzický stav človeka. Vďaka tomu si sami môžeme určiť, ako bude náš ďalší deň po akcii vyzerať.
Zoznam príspevkov
Michal Porubovič, Lukáš Jurák
3. miesto: Uvažuj triezvo. |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ľudia pod vplyvom alkoholu robia často veci, ktoré na druhý deň ľutujú. To však nemusí stáť v ceste tomu, aby si mohli vychutnať dobré pivo, konkrétne Zlatý Bažant 0,0%.
Zoznam príspevkov
Bruno Húska, Eva Filkus
3. miesto: Nealko. Len pre silné povahy. |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Napriek tomu, že generácia Z považuje nadmerné úžívanie alkoholu za oveľa menej cool aktivitu ako to bolo v generáciach predošlých, byť v roku 2023 mladým a dobrovoľne abstinujúcim je na Slovensku stále neľahká úloha.
Nepomáha tomu ani fakt, že subkultúry v ktorých často nachádzajú nových priateľov, majú v nich priestor na kreativitu a vyjadrenie seba samých, sú priamo prepojené s nezdravým životným štýlom ku ktorému nepochybne patrí popíjanie alkoholu.
Dobrovoľní abstinenti, ktorí sa v týchto subkultúrach pohybujú a žiú aktívnym spoločenským životom, potrebujú obdivuhodnú dávku sebazaprenia a disciplíny aby nimi aj zostali.
Preto prichádzame s kampaňou „Nealko. Len pre silné povahy.“
Na sérií kľúčových vizuálov situovaných do večerných mestských prostredí dávame do popredia mladých ľudí ktorí reprezentujú myšlienku, že byť dobrovoľne abstinujúcim je voľba ktorá je síce v našej spoločnosti náročná, ale oplatí sa za ňou stáť a byť na ňu hrdý.
Prehovárame tak ku generácii Z ako jeden z nich. Nepoučujeme ich ani nekarháme. Dávame im možnosť byť silnou osobnosťou, ktorá sa dokáže sa zabaviť aj bez alkoholu, nestrácajúc kontrolu nad svojím životom.
Nepomáha tomu ani fakt, že subkultúry v ktorých často nachádzajú nových priateľov, majú v nich priestor na kreativitu a vyjadrenie seba samých, sú priamo prepojené s nezdravým životným štýlom ku ktorému nepochybne patrí popíjanie alkoholu.
Dobrovoľní abstinenti, ktorí sa v týchto subkultúrach pohybujú a žiú aktívnym spoločenským životom, potrebujú obdivuhodnú dávku sebazaprenia a disciplíny aby nimi aj zostali.
Preto prichádzame s kampaňou „Nealko. Len pre silné povahy.“
Na sérií kľúčových vizuálov situovaných do večerných mestských prostredí dávame do popredia mladých ľudí ktorí reprezentujú myšlienku, že byť dobrovoľne abstinujúcim je voľba ktorá je síce v našej spoločnosti náročná, ale oplatí sa za ňou stáť a byť na ňu hrdý.
Prehovárame tak ku generácii Z ako jeden z nich. Nepoučujeme ich ani nekarháme. Dávame im možnosť byť silnou osobnosťou, ktorá sa dokáže sa zabaviť aj bez alkoholu, nestrácajúc kontrolu nad svojím životom.
Zoznam príspevkov
2. PR
Karina Zušťáková, Bibiána Sotáková
1. miesto: 10 sekúnd tanca |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Len 10 sekúnd tanca ti ušetrí možno aj 2 hodiny čakania v rade na trenčianskom letisku. Pretože len 10 sekúnd ti stačí na výmenu lístka za festivalový náramok a zlepšenie nálady. Zo Slovenskej sporiteľne tak vytvoríme jedinú banku, z ktorej ľudia odchádzajú preukázateľne šťastnejší a
v pohode.
Zoznam príspevkov
Ladislav Macko, Martin Kyselica
2. miesto: Nečakaná budúcnosť |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Na festivale sa čaká v rade na vstupe. Čaká sa na pivo, na jedlo, na sprchy, na záchody... Vďaka SLSP si to návštevníci Pohody môžu uľahčiť.
Nečakajú na vstupe ani vo food zóne či v baroch a dostanú aj nečakaný zážitok pri výmene lístka v pobočke.
Nečakajú na vstupe ani vo food zóne či v baroch a dostanú aj nečakaný zážitok pri výmene lístka v pobočke.
Zoznam príspevkov
Romana Kádeková, Adela Dürösiová
3. miesto: Pohodový swap pre budúcnosť |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovenská sporiteľňa je banka, ktorej budúcnosť planéty nie je ľahostajná. Preto sme aj do aktivity výmeny festivalového lístku za vstupný náramok vniesli kúsok ekológie. Tento rok si návštevníci budú môcť okrem lístku swapnúť aj svoj starý festivalový outfit. Podporíme tak myšlienku udržateľnosti vrámci témy rýchlej festivalovej módy, pretože aj oblečenie z druhej ruky môže vytvoriť originálny a zároveň zodpovedný outfit.
Zoznam príspevkov
3. Marketers
Alžbeta Baňovič Kurillová, Tomáš Sůra
1. miesto: BUĎ HRDINA PRÍBEHU! |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aktuálna situácia týkajúca sa psychologického zdravia sa na Slovensku naďalej zhoršuje. Ľudia zažívajú pocity straty bezpečia, sebavedomia a cítia sa osamelí. Na túto situáciu odpovedá Nadácia TV JOJ, ktorej ponúkame riešenie na navýšenie kredibility v danej oblasti vďaka príprave novej kreatívnej platformy.
Štúdie ale ukazujú, že ľudia neradi prispievajú na nadácie/charity so širokým zameraním a omnoho jednoduchšie a radšej poskytnú pomoc konkrétnemu miestu, prípadne jednotlivcovi s menom a jasným problémom.
Ako dokáže túto prekážku Nadácia TV JOJ prekonať a získať tak príspevky na podporu duševného zdravia od širokej verejnosti? Aj to rieši naša kampaň Buď hrdinom príbehu. Hrdinovia s Vami.
Štúdie ale ukazujú, že ľudia neradi prispievajú na nadácie/charity so širokým zameraním a omnoho jednoduchšie a radšej poskytnú pomoc konkrétnemu miestu, prípadne jednotlivcovi s menom a jasným problémom.
Ako dokáže túto prekážku Nadácia TV JOJ prekonať a získať tak príspevky na podporu duševného zdravia od širokej verejnosti? Aj to rieši naša kampaň Buď hrdinom príbehu. Hrdinovia s Vami.
Zoznam príspevkov
Alžbeta Hanuliaková, Daniel Lietava
2. miesto: 7 MINÚT POHODY |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V mnohých rodinách sa nerozpráva o pocitoch, o tom, čo prežívajú a ako sa majú. Z výskumov vychádza, že rodič sa rozpráva so svojím dieťaťom sedem minút denne.*Rodičia dnes nemajú veľa času a často nevedia, ako sa k deťom priblížiť, no deti nesmierne potrebujú cítiť, že im je niekto blízko a že na nich záleží.
Využijeme tento fakt na to, aby sme spoločnosti ukázali, že sedem minút na plnohodnotný rozhovor nestačí a musíme podporovať tých, ktorí sa tomu profesionálne venujú a zabezpečujú odbornú pomoc.
Využijeme tento fakt na to, aby sme spoločnosti ukázali, že sedem minút na plnohodnotný rozhovor nestačí a musíme podporovať tých, ktorí sa tomu profesionálne venujú a zabezpečujú odbornú pomoc.
Zoznam príspevkov
Jakub Ligač, Šimon Vontorčík
2. miesto: With you we can help - S vami môžeme pomáhať |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: “With you, we can help” program allows media agencies to simultaneously buy media space while supporting TV JOJ Foundation. The program works by allocating/donation of a portion of the media budget to the foundation, in exchange for discounted media rates.
Media agencies would be able to choose from a wide range of media space options offered by JOJ group (such as TV spots, digital ads and podcasts).
Secondly, placing short (5s) ads (in TV or Online) with known personas and influencers sharing their mental-health struggles and tag-on of company, that donated that media space, we aim to raise awareness and emphasise, that it is okay to talk to someone about them - ideally IPčko.
Media agencies would be able to choose from a wide range of media space options offered by JOJ group (such as TV spots, digital ads and podcasts).
Secondly, placing short (5s) ads (in TV or Online) with known personas and influencers sharing their mental-health struggles and tag-on of company, that donated that media space, we aim to raise awareness and emphasise, that it is okay to talk to someone about them - ideally IPčko.
Zoznam príspevkov
4. Film
Robert Slimak, Tomáš Ščipák
1. miesto: What does it feel like to experience Bratislava? |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: V Bratislave je tak dobre že to chceme zavolať domov. Očami skúseností premietame aké je to cítiť a prežívať Bratislavu. Prostredníctvom vnemov ľudí highlightujeme jej kvality a predávame ich divákovi odporúčaním postáv ako našich bývalých návštevníkov.
Zoznam príspevkov
Daniel Vachuna, Michal Roháček
2. miesto: Best action movie ever |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Viedeň, Budapešť aj Prahu ľudia vo svete dobre poznajú. Videli ich totiž vo veľkých hollywoodskych filmoch. Už len v jednotlivých dieloch Mission Impossible s Tomom Cruisom boli všetky tri. Ak ľudia chcú tieto mestá zažiť, stačí im zapnúť televízor. Ale Bratislava? Tá je ešte takmer neobjavená. Je len jeden spôsob, ako si ju naplno vychutnať: navštíviť ju.
Skrátka, chytili sme sa hidden gem stratégie a nevýhodu neznámosti Bratislavy sme obrátili na výhodu. Využili sme filmový insight a video vystavali ako brainstorming hollywoodskeho tvorcu, ktorý hľadá dokonalé a hlavne neokukané miesto pre svoj nový akčný trhák.
Skrátka, chytili sme sa hidden gem stratégie a nevýhodu neznámosti Bratislavy sme obrátili na výhodu. Využili sme filmový insight a video vystavali ako brainstorming hollywoodskeho tvorcu, ktorý hľadá dokonalé a hlavne neokukané miesto pre svoj nový akčný trhák.
Zoznam príspevkov
Peter Danada, Jakub Svetlík
3. miesto: Features of Bratislava |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: We used the names of the well-known iPhone features
to introduce the unknown Bratislava experiences.
to introduce the unknown Bratislava experiences.
Zoznam príspevkov
Ladislav Macko, Richard Bažant Sokol
3. miesto: Swim to Bratislava |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Každoročne cez Dunaj prepláva viac ako 1300 dobrodruhov počas akcie Trans Danube Swim. Ukazujú nám, ako veľmi prehliadame jednu z výhod "mesta na Dunaji". Preto príbeh nášho mesta vo videu vyrozpráva nečakaný hrdina.
Zoznam príspevkov
5. Media
Daniel Vachuna, Michal Roháček
1. miesto: BEH ZA #REŠPEKT |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Z nálepiek s unikátnymi identifikačnými číslami, ktoré dostávajú bežci pri štarte, spravíme transparenty s unikátnymi názormi a ukážeme, že ich všetky rešpektujeme. V novej kategórii tak NIGHT RUN povýšime na BEH ZA #REŠPEKT a prilákame aj tých, ktorí sa bežeckých súťaží nezúčastňujú. Nálepkami to však neskončí a názory ľudí dostaneme na bežecké chodníky, ktoré budeme zveľaďovať.
Zoznam príspevkov
Lucia Kekeňák, Terézia Ščasnovičová
2. miesto: Magio RUN |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Nevládzem, som pomalý, nemám tenisky, hanbím sa, nemám kde. Ľudia majú milión výhovoriek, prečo nebežia. My im pomocou Magia povieme, že bežať môže hocikto.
Zoznam príspevkov
Martin Luther, Mária Tisoňová
3. miesto: Hungry For Run |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kampaňou oslovujeme cieľovú skupinu, ktorá býva pri bežeckých aktivitách prirodzene vynechaná - nebežcov. Oslovujeme ich v nečakanom prostredí unikátnym médiom - obalom z burgrov v najznámejšom fast foodovom reťazci McDonald's. Namiesto výčitiek z nezdravého životného štýlu ich motivujeme k tomu, aby urobili prvý krok k pohybu - účasťou na Telekom Night Run. Dávame im rešpekt za to, že sa vôbec zapoja, hoc aj len chôdzou namiesto behu na trati.
Zoznam príspevkov
Michal Hroš, Filip Hamrák
3. miesto: #NIGHT RUN ADVENTURE |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vytvorením novej bežeckej kategórie #Adventure spojíme beh s hrou. Prenesieme hru na štýl CRASH BANDICOOT do skutočného sveta.
Získaj bonusové sekundy zbieraním debničiek s "nitro", mincí "respect" a iných špeciálnych predmetov - ale pozor, ak prebehneš cez "bombu", tvoj čas bude zhoršený.
Nebude to iba o rýchlosti, ale najmä o zručnosti. Takto motivujeme nových ľudí, najmä mladých dospelých, aby sa zúčastnili Telekom Nigh Run a podporili myšlienku projektu.
Získaj bonusové sekundy zbieraním debničiek s "nitro", mincí "respect" a iných špeciálnych predmetov - ale pozor, ak prebehneš cez "bombu", tvoj čas bude zhoršený.
Nebude to iba o rýchlosti, ale najmä o zručnosti. Takto motivujeme nových ľudí, najmä mladých dospelých, aby sa zúčastnili Telekom Nigh Run a podporili myšlienku projektu.
Zoznam príspevkov
7. Digital
Mária Tisoňová, Lenka Švančárková
1. miesto: Para NHL 23 |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Využijeme popularitu E- športovej hry NHL a cez špeciálnu úpravu módov ponúkneme právnickým osobám unikátny sponzoring v HISTORICKY PRVOM PARAHOKEJOVOM ZÁPASE V DIGITÁLNOM SVETE.
Zoznam príspevkov
Daniel Vachuna, Michal Roháček
2. miesto: Zlatá MultiSportka |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Veľa firiem už má pozitívny vzťah k športu: ponúkajú svojim zamestnancom obľúbenú MultiSport kartu. Preto sa práve na tieto firmy zameriame a predstavíme im unikátnu Zlatú MultiSportku: lepšiu verziu obyčajnej striebornej karty, ktorú dostanú len vtedy, ak podporia SZTPŠ svojimi 2 % z daní. Ich zamestnanci ju budú môcť používať vo virtuálnej podobe ako bežnú kartu a spolu s ňou získajú špeciálny content od úspešných slovenských športovcov s telesným znevýhodnením.
Zoznam príspevkov
Martin Luther, Monika Farkašová
3. miesto: Stavte sa, že na to majú |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Zdravotne znevýhodnení sú najúspešnejší slovenskí športovci. Nikto o tom nevie, nehovorí. Aby sme boli schopní presvedčiť decision makerov vo firmách, že sa do nich oplatí investovať, museli sme najprv vzbudiť pozornosť. Išli sme na to cez najväčších podporovateľov športu - stávkové kancelárie. V spolupráci s Fondom pre budúcnosť športu od Niké podporíme znevýhodnených športovcov a ako prví prinesieme online tipovanie na PARAŠPORTY. Tipéri budú mať možnosť staviť si na víťazstvo našich na športových podujatiach, a zároveň im môžu vyjadriť podporu darovaním 2 % z dane.
Zoznam príspevkov
Dávid Ján Rišiaň, Kitti Pastoreková
3. miesto: #opentowork |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Športovci, podobne ako iní profesionáli, sú odkázaní hľadať si prácu, ak nemajú prostriedky na realizáciu. Jednou z ciest, ako získať financie, je osloviť fyzické a právnické osoby, ktoré majú vplyv na rozhodovanie komu budú venované 2 % z daní ich spoločnosti.
Cieľová skupina, ktorú chceme zasiahnuť je veľmi špecifická a je ťažké zaujať jej pozornosť. Preto sme sa rozhodli vojsť do ich natívneho digitálneho priestoru, ktorý je súčasťou ich bežného pracovného dňa.
Cieľová skupina, ktorú chceme zasiahnuť je veľmi špecifická a je ťažké zaujať jej pozornosť. Preto sme sa rozhodli vojsť do ich natívneho digitálneho priestoru, ktorý je súčasťou ich bežného pracovného dňa.
Zoznam príspevkov
Erik Oravec, Jaroslava Karnoková
3. miesto: Nech ostanú športovcami |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Slovenskí paralympionici získali na paralympiáde 2022 trojnásobne viac medailí ako športovci z olympiády, no napriek tomu majú našu pozornosť len v čase veľkých úspechov. Podporu však potrebujú celoročne, a to najmä finančnú. V kampani poukazujeme na to, že o najlepších parašportovcov môžeme ľahko prísť, pretože namiesto prípravy začnú hľadať spôsoby, ako sa ufinancovať.
Zoznam príspevkov