Brief DESIGN
DEADLINE: streda 17.5. do 9.00 hod.
„GOOD IDEAS FOR BETTER WORLD”
Klient
Vašim klientom je občianske združenie GOODEAS, autor komplexnej databázy najlepších non-profit kampaní a marketingových ideí z celého sveta, ktorý prepája tvorcov týchto ideí s neziskovými organizáciámi či inými nekomerčnými subjektmi v iných krajinách, ktoré majú záujem kampaň adaptovať. Napríklad takúto kampaň z Brazílie je možné urobiť vo Francúzku, Belgicku, Japonsku či na Slovensku: http://bit.ly/1fB70wg.
Brief
Vytvorte značke novú identitu, pripravte pre ňu nové logo a popíšte, ako by sa mala komunikačne vyvíjať.
Insight
Stavebným kameňom projektu je databáza non-profit kampaní z celého sveta, ktorá je momentálne vo výstavbe. Pri každej kampani bude zverejnený vizuál alebo case video, názov agentúry, ktorá je tvorcom idey, názov spoločnosti, pre ktorú bola kampaň vytvorená, informácia o krajine, v ktorej bola nasadená a tiež krátky popis o samotnej kampani, ako fungovala, aké média využívala, aké dosiahla výsledky. Okrem týchto všetkých informácií bude popisok ku každej kampani obsahovať aj informáciu o cene za implementáciu kampane v inej krajine a podmienky, za akých ju možno implementovať.
V praxi to znamená, že neziskovka, ktorá hľadá pre seba kampaň, príde na stránku, podľa kľúčového hesla (alebo aj podľa budgetu) si vyhľadá podobne zamerané kampane z celého sveta, pozrie si, či sa jej nejaká hodí a podľa informácií v popisku aj to, či je schopná a ochotná uhradiť licenčné poplatky v prípade, že ich bude pôvodná agentúra vyžadovať. Následne cez kontaktný formulár nadviaže komunikáciu s tvorcami GOODEAS ohľadom všetkých detailov. Tvorcovia prostredníctvom tímu projektových manažérov, grafikov a právnikov zariadia všetko potrebné na to, aby sa proces adaptácie kampane úspešne vydaril po profesionálnej ale aj po právnej stránke.
Situácia
GOODEAS nie je jedinou komplexnou databázou medzinárodných non-profit kampaní. Mnohé medzinárodné i národné súťaže kreativity v marketingu majú svoju databázu, do ktorej sa dá vstúpiť buď za poplatok alebo zdarma. Rovnako existujú non-profit projekty, platformy, ktoré o týchto kampaniach informujú. Za mnohé možno spomenúť databázu súťaže Care Awards a projektu Act Responsible www.act-responsible.org, projektu Osocio www.osocio.org, súťaže EFFIE Possitive Change www.effie.org či samotného festivalu Cannes Lions www.canneslions.com.
Konkurenčnou výhodou GOODEAS je tím projektových manažérov, grafikov a právnikov, ktorí zariadia všetko potrebné na to, aby sa proces adaptácie kampane úspešne vydaril po profesionálnej ale aj po právnej stránke. Zároveň samotní autori projektu aktívne vyhľadávajú nové príležitosti pre adaptácie, komunikujú s autormi ideí a spolupracujú s medzinárodnými organizáciami ako The European Association of Communications Agencies (EACA), Global Advertising Lawyers Alliance (GALA), Art Directors Club of Europe (ADCE) či organizátormi Cannes Lions i EFFIE.
Zároveň má projekt okrem realizačných cieľov tiež víziu postupne podporovať projekty aj finančne a to prostredníctvom partnerstiev s komerčnými spoločnosťami, cez granty ministerstiev v jednotlivých krajinách až po finančnú pomoc z Európskej Únie. Tiež má za cieľ vzdelávať jednotlivcov, profesionálov z oblasti marketingovej komunikácie, a to prostredníctvom workshopov, tvorivých dielní, konferencií či iných aktivít.
Správa
Názov GOODEAS vznikol spojením slov GOOD a IDEAS. Claim, ktorý zatiaľ používame, je zároveň aj našou správou, posolstvom: GOOD IDEAS FOR A BETTER WORLD.
Odozva
Chceme, aby si ľudia povedali, že je to tak jednoduchá idea a pritom tak geniálna. Nechápem, že mi to doteraz nenapadlo.
Cieľová skupina
Kreatívci z reklamných agentúr, ktorí pochopili, že môžu svoj talent a zručnosti využiť pre zlepšenie sveta a života ľudí a neziskové organizácie, ktoré potrebujú dobré nápady a promovanie svojich aktivít.
Tone of Voice
GOODEAS nechce vynikať a výrazným spôsobom „prebíjať“ kreativitu kampaní, ktoré ponúka. Chce byť smart riešením na pozadí, spoločnosťou, ktorá dáva priestor iným, podporuje tých, ktorých nápady vynikajú a tých, ktorí komunikáciu potrebujú.
Výzva
Výzvou je vytvoriť novú identitu značky svetového formátu.
Výstupy
Navrhnite:
- logo (PDF)
- vizitky (PDF)
- template pre prezentácie (PDF)
- Fb cover (PNG)
- template pre Fb posty (PNG)
Vizuálny obsah
Vzhľadom na práva duševného vlastníctva je povolené používať iba vizuálny obsah z webovej stránky partnera súťaže Isifa – Shutterstock. Pre každý tím je služba fotobanky dostupná bezplatne po celú dobu trvania súťaže, a to výhradne pre účely súťaže. Obsah je povolené ukladať a zdieľať len s členmi súťažného tímu. Nie je povolené obsah sťahovať, zdieľať ani využívať mimo súťaže či po jej skončení. V prípade zistenia porušenia týchto zásad bude partner súťaže postupovať podľa platných Pravidiel a podmienok spoločnosti Shutterstock.
7 tipov ako používať Shutterstock.com
V prípade problémov so Shutterstock
Kontaktujte Vojtěcha Trávníčka: + 420 602 117 041, vojtech.travnicek@isifa.com alebo Jana Boudu: + 420 605 229 222, jan.bouda@isifa.com
Prihlasovacie údaje
Username: CRYoungLions2 Password: Welcome2
V prípade potreby môžete tiež použiť tento účet:
http://premier.shutterstock.com/
Username: YL2017 Password: Creative2017
Branding
Žiaden branding nie je povolený.