BRIEF Young Lions Slovakia 2018 kategória Digital
„Zbierame staré mobily”
Klient
Váš klient je Orange Slovensko.
Orange spája ľudí s tým, na čom im záleží.
Naša komunikácia je založená na insightoch, ktoré vychádzajú z toho, čo je pre našich zákazníkov dôležité. Na ich potreby odpovedáme našimi produktmi a službami a tak ich spájame s tým, na čom im záleží. Komunikujeme v súlade s hodnotami našej značky, t. j. sme priateľskí, zrozumiteľní, dôveryhodný, dynamický a inovatívni.
V rámci Corporate Social Responsibility (CSR) aktivít a celo-skupinového záväzku Orange Slovensko dlhodobo zbiera staré nefunkčné telefóny.
Ide o nekomerčnú aktivitu, pri recyklácii sa z mobilov získavajú vzácne kovy (rôzne hodnoty podľa typu telefónu), odpredajom ktorých získava Orange finančné prostriedky, ktoré ale ďalej venuje vybranej neziskovke na podporu jej aktivít.
Z prieskumov vieme:
- že CSR aktivity Orangeu posilňujú pozitívne vnímanie značky a vnímanie Orangeu ako starostlivého operátora
- ľudia, ktorí ich poznajú, sú lojálnejší
- 31% populácie pripisuje zber starých mobilov Orangeu
Úloha / zadanie
Pomocou digitálnych nástrojov zasiahnuť primárne zákazníkov Orangeu (sekundárne širokú verejnosť) a motivovať ich k tomu, aby priniesli starý mobil do predajne Orangeu.
Insight
Neviem, čo so starým mobilom, možno by mohol byť nejakým spôsobom prospešný.
Situácia
V súčasnej dobe je ochrana životného prostredia a triedenie odpadu diskutovanou témou v spoločnosti a verejnosť považuje zodpovedné podnikanie korporácií za povinnosť. Nefunkčné mobilné telefóny sa pokladajú za elektroodpad a nakladanie s ním je legislatívne upravené. Preto na recyklácii spolupracujeme s partnerom, ktorý má na toto licenciu.
Posolstvo
Zamerané na vzbudenie zodpovednosti v našich zákazníkoch:
1. Jednak ich ohľaduplnosť k životnému prostrediu, lebo pomáhajú recyklovať elektroodpad
2. Zároveň dobrý pocit, že vďaka nim (ich starému mobilu) môže rozvíjať niektorá neziskovka svoje aktivity
Odozva
Očakávaným výsledkom tejto kampane je:
- Vyzbierať čo najviac starých mobilov
- Zvýšiť povedomie o tom, že Orange zbiera staré mobily
- Zvýšiť vnímanie Orangeu ako starostlivého operátora, ktorému záleží aj na životnom prostredí
Cieľová skupina
1. primárne naši zákazníci
2. sekundárne široká verejnosť
Tone of Voice
Tone of voice by mal byť ľudský, uveriteľný, bez zbytočných skrytých zmyslov. Z kampane by malo byť cítiť viac ako len posolstvo – kampaň by mala byť naozaj motivačná a vyzývajúca k akcii.
Výzva
Výzvou je vytvoriť inovatívnu kampaň v digitálnom prostredí, ktorá ma za cieľ zvýšiť povedomie o tom, že Orange zbiera staré mobily a vďaka nim robí dobré veci:
- Ekologicky ich recykluje a tým chráni životné prostredie
- Za každý prispeje vybranej neziskovke 50 centov
Výstupy
1. Návrh využitia 3 social media platform (JPEG, pre každú platformu jeden obrázok)
2. Písomné vysvetlenie kampane (PDF), ktoré bude obsahovať:
- Insight – akým spôsobom rieši idea problém klienta (max. 150 slov)
- Riešenie – aké ste použili platformy, technológie, nástroje a prečo (max. 150 slov)
- Funkčnosť – akým spôsobom vaša kampaň rieši klientov problém (max. 150 slov)
3. Vizuálny sumár kampane (JPEG)
Vizuálny obsah
Vzhľadom na práva duševného vlastníctva je povolené používať iba vizuálny obsah z webovej stránky partnera súťaže Isifa – Shutterstock http://www.shutterstock.com/. Pre každý tím je služba fotobanky dostupná bezplatne po celú dobu trvania súťaže, a to výhradne pre účely súťaže. Obsah je povolené ukladať a zdieľať len s členmi súťažného tímu. Nie je povolené obsah sťahovať, zdieľať ani využívať mimo súťaže či po jej skončení. V prípade zistenia porušenia týchto zásad bude partner súťaže postupovať podľa platných Pravidiel a podmienok spoločnosti Shutterstock.
V prípade problémov so Shutterstock:
Kontaktujte Vojtěcha Trávníčka: +420 602 117 041, vojtech.travnicek@isifa.com alebo Jana Boudu: +420 605 229 222, jan.bouda@isifa.com
Prihlasovacie údaje
Username: CRYoungLions2 Password: SLYoung2
Username: CRYoungLions3 Password: SLYoung3
Branding
Žiaden branding nie je povolený.