Young Lions Slovakia 2024

Výsledky

1. Print

Marcel Kuľha , Soňa Čásárová
Young lions - Gold: Tvoj život, tvoja voľba |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Gen Z sa riadi mottom Ži a nechaj žiť. Nemajú radi, keď sa im niekto stará do života a snaží sa ich zaškatuľkovať do noriem a tradícií spoločnosti. Pitie alkoholu pri záťahu s kamošmi je jedným z tvrdých slovenských zvykov. A ten, čo nepije a nedá si ani jedno, ani len na zdravie oslávenca, je proste divný. No a? Tak buďte divní, ak to znamená byť sám sebou.
Zoznam príspevkov
Jakub Svetlík, Peter Danada
Young lions - Silver: OK B00MER |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Gen-Z je označovaná za prvú naozajstnú digitálnu generáciu, ktorá si potrpí skôr na autentickosť než na “vyleštenú” reklamu.

Táto estetika je úzko prepojená s kultúrou memečiek, čo nás inšpirovalo k netradičnému digitálnemu prístupu v klasickej printovej reklame. Namiesto dokonale vyretušovaných reklamných vizuálov sme využili trashy vizuálnu formu Memes, ktorá formou aj obsahom bezprostredne oslovuje práve cieľovú skupinu Gen-Z.

Predlohou nám bol svetoznámy koncept Memes "OK BOOMER", ktoré reprezentujú vlastné vnímanie sveta a vymedzujú sa voči štýlu života predošlých generácií. Memečko sa však v tomto prípade twistuje práve na autentický nealko štýl života gen-z, pozdvihuje ich životný štýl a následne vyzýva k návšteve iniciatívy rozumne.sk
Zoznam príspevkov
Nina Tessediková, Pavol Klima
Young lions - Bronze: PIŤ INÝ |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Gen Z si rázne stoja za svojimi názormi a hodnotami, aj keď častokrát idú proti prúdu. Sú radi, keď môžu vytŕčať z davu a nevadí im prezentovať svoj pohľad na svet ich okoliu. Sú hrdí na to, BYŤ INÍ. Preto ich v našom vizuále povzdbudzujeme, aby sebavedomo prejavili svoj názor aj pri výbere piva.
Zoznam príspevkov
Janka Harakaľová, Monika Rybárová
Young lions - Bronze: MLADÍ NEMAJÚ HANBU |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí sú terčom kritiky takmer za všetko, čo sa čo i len trochu vymyká normálu. Od starších počúvame, že by sme sa mali hanbiť - za naše názory, zovňajšok, či hodnoty. Za jednu vec sa však hanbiť nemusíme, a tou je fakt, že sme prvou generáciou, ktorá vedome obmedzuje alkohol.

Využili sme typickú frázu "nemáš hanby?" a dali sme jej pozitívny význam. Vizuálne sme pracovali s prostredím sociálnych sietí, ktoré je mladým dôverne známe a na ktorom denne čelia vlne kritiky.
Zoznam príspevkov

2. PR

Nikoleta Némethová, Veronika Rybárová
Young lions - Gold: Fake na prvý pohľad |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Online podvodom sa stále darí vďaka momentom nepozornosti, počas ktorých nestihneme identifikovať, že ide o falošný profil, adresu, web či identitu. Pre mladých ľudí so stále menšou attention span to platí násobne viac, čo dokazujú aj prieskumy.

Preto si zvolíme kanál, ktorý je našej cieľovke prirodzený, a pripomenieme jej, že fake sa často dá rozoznať už na prvý pohľad.
Zoznam príspevkov
Jakub Kováč, Soňa Čásárová
Young lions - Silver: AKO SOM SCAMOVAL SLOVÁKOV #STORYTIME |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ahojte, moje meno je Juraj a som podvodník. Teda býval som ním predtým, ako ma chytili. Prijal som svoj trest a teraz som sa rozhodol rozprávať o tom, ako som scamoval Slovákov na internete, aké triky sme používali a hlavne, ako odhaliť scam. Sledujte ma na TikToku a zdieľajte toto video, aby podvodníci nemali šancu. #storytime
Zoznam príspevkov
Lukáš Lukonič, Jakub Svetlík
Young lions - Bronze: LEGIT CHECK NA NEZAPLATENIE |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí milujú overpriced streetwear, ale nemožu si ho dovoliť.
A tak sa často snažia zadovážiť si ho kúpou z podozrivých stránok, kde sa môžu stať obeťami podvodu.

Na kontrolu originality produktov využívajú tzv. Legit Check. Keďže sa deje hlavne na fórach, nie je hodnoverný. Navyše nerieši webstránku predajcu, ktorá môže byť oveľa väčšou hrozbou.

Slovenská sporiteľna introducing:
LEGIT CHECK NA NEZAPLATENIE
AI-powered tool, ktorý checkne mladým nie len pravosť oblečenia, ale aj dôverihodnosť stránok predajcov.
Zoznam príspevkov

4. Film

Martin Sirotný, Jakub Svetlík
Young lions - Gold: Like an old local |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Bratislava má kompaktnú veľkosť. Čo umožňuje novým návštevníkom veľmi rýchlo spoznať všetky zákutia mesta. Tento insight dramatizujeme v spote pomocou AR filtra, kde ukazujeme nových návštevníkov mesta ako starých, skúsených locals, ktorí vyzerajú, že v Bratislave žijú odjakživa.
Zoznam príspevkov
Filip Hinca, Adam Kubala
Young lions - Silver: Toby's Wanderings |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Toby's wanderlust may even be bigger than the man himself. He enjoys the little things when travelling. Without a care about historical architecture or busy tourist attractions, he roams through the beautiful streets of Bratislava. Try to keep up.
Zoznam príspevkov
Ladislav Macko, Richard Sokol
Young lions - Bronze: The Little Things |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Je to ako keď sledujete obľúbený film a zrazu si všimnete detail, ktorý ste dovtedy prehliadali. Tak objavujú svoje mesto lokálni obyvatelia – cez intímne detaily, skryté pred zrakmi ostatných. Náš film pozýva turistov nahliadnuť do intímneho vzťahu jedného obyvateľa s jeho mestom. A tiež ich pozýva prísť nájsť si svoje vlastné detaily, cez ktoré skutočne zažijú Bratislavu.
Zoznam príspevkov
Michal Mišanko, Mikuláš Bado
Young lions - Bronze: Bratislava is calling you |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: The people of Bratislava are constantly sparking with unique things to do every day. There is so much more to experience here beyond the popular tourist attractions, and with the right friends, there are no breaks—just non-stop action and adventure. My phone keeps ringing all day with exciting opportunities. Now, Bratislava is calling you. What is your answer?
Zoznam príspevkov

5. Media

Monika Farkašová, Jakub Svetlík
Young lions - Gold: SCREENVERTISING |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako ukázať #Rešpekt životnému prostrediu bez toho, aby sme ho zaťažili ďalšou reklamou?
Značky sa predbiehajú v komunikácii zelených tém, no robia to spôsobom, ktorý planéte v konečnom dôsledku ubližuje. My si na odkomunikovanie odovzdania starých telefónov vezmeme najčastejšie sa vyskytujúce objekty v našej komunikácii - telefóny a ich (doposiaľ) ničnehovoriace tapety. Tie v kampani premeníme na zmysluplný nosič a správu o odovzdaní telefónov vďaka tomu dostaneme do väčšiny našich komunikačných výstupov...a to úplne zadarmo.
Zoznam príspevkov
Michal Porubovič, Martin Hluchý
Young lions - Silver: Zásuvka, ktorá ti prehovorí do duše. |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ľudia majú tendenciu odkladať staré telefóny, ktoré ostanú zabudnuté a nevyužité. Táto kampaň im pripomenie, kam tie telefóny uložili, a ukáže, čoho sú ešte naozaj schopné.
Zoznam príspevkov
Mária Tisoňová, Sabina Lukáčová
Young lions - Silver: Mobilné vrecko |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Prieskum od Kantaru jednoznačne ukazuje, že až polovica ľudí má svoje staré smartfóny doma. Často je to práve lenivosť, ktorá nám bráni k zaneseniu mobilu na pobočky či iné odberné miesta. Mobilné vrecko rieši tento problém veľmi jednoduchým spôsobom a navyše podporuje Telekom v pozícii zodpovednej značky v environmentálnom aj spoločenskom rozsahu.
Zoznam príspevkov
Richard Sokol, Andrea Jurgošová
Young lions - Bronze: #Rešpekt s Láskou |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Každý sa tešíme na vlastný unboxing svojho nového telefónu. Krabicu odbalíme, mobil vyberieme a svoju novú krabicu odložíme do skrinky spolu so starým telefónom. V rámci platformy #Rešpekt prichádza TELEKOM s recyklovateľnou lepiacou páskou, ktorá motivuje ľudí
zabaliť starý telefón do krabice od nového telefónu. Navyše sa lepiaca páska stáva aj priestorom pre odkaz novému majiteľovi.
Zoznam príspevkov

6. Design

Iveta Valentová, Václav Kudělka
Young lions - Gold: Osvetlíme |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Téma fotovoltiky, ale aj obnoviteľných zdrojov energie celkovo, môže na mnoho ľudí stále pôsobiť ako zahalená tajomstvom alebo opradená mýtmi či nepravdami. My sa tento stav pokúsime zmeniť a pomocou navrhnutej vizuálnej identity vniesť do tejto problematiky trochu svetla, ktoré je pre správne fungovanie fotovoltických panelov tak potrebné.
Zoznam príspevkov
Jakub Svetlík, Peter Danada
Young lions - Silver: Svetlé stránky |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ako v identite vizuálne prepojiť tak naoko odlišné témy akými sú obnoviteľné zdroje energie a svet školstva? V návrhu sme využili vizuálnu podobnosť dvoch symbolov, ktoré sme následne spojili dokopy. Symbol edukácie - otvorená kniha, a symbol obnoviteľného zdroja príznačným pre fotovoltiku - slnečné lúče. Inšpiráciou pre doplnenie farebnej palety sa nám stala samotná príroda, ktorou je energia z fotovoltiky poháňaná. Preto sme korporátnu žltú a čiernu doplnili o odtiene oblohy v jej rôznych štádiách.
Zoznam príspevkov
Andrea Vargová, Patrícia Kanisova
Young lions - Bronze: SOLEN pre školy |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vizualitu SOLEN pre SPP sme zhotovili najmä na vzdelávaciu a motivujúcu komunikáciu smerovanú k školám a verejnosti. Hravá vizualita zaujme tak ako mladú, aj dospelú generáciu.
Aby sme vedeli lepšie komunikovať s cieľovou skupinou vytvorili sme nášho maskota, ktorého sme nazvali SOLEN. Vďaka nemu vieme ľahko interagovať s cieľovkou a ukázať im spôsoby ako byť ekologickejší a efektívnejšie využívať energiu. SOLEN je morfovateľný - od obyčajného tvaru cez rámčeky na fotky až po graf či symbol. Veríme, že pozitívna a variabilná komunikácia vie nielen zaujať, ale aj primäť ľudí k ekologickejšiemu zmýšľaniu. SOLEN zahreje na srdci a aj poteší estetické cítenie.
Zoznam príspevkov

7. Digital

Michaela Martonová, Andrea Vargová
Young lions - Gold: Kde sa vidíš o 5 rokov? |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Potrebovali sme prelomiť neatraktívny imidž práce v školstve a zaujať cieľovku absolventov. Využili sme na to zástupnú tému, ktorá je pre nich relevantná. Ich budúcnosť. Mladí ľudia tesne po škole často o svojej budúcnosti nemajú jasnú predstavu. Z každej strany sa stretávajú s ťažkou otázkou „Kde sa vidíš o 5 rokov?“

My pre nich máme odpoveď. Pridanú hodnotu Teach Next totiž najlepšie ukážeme, keď sa zameriame na dlhodobý efekt programu a a skilly, ktoré v ňom absolvent časom môže získať.

Kreatívnym riešením našej kampane sa stalo budúce ja našich absolventov. Digitálny dvojník z budúcnosti, ktorého dokážeme s využitím generatívnej AI naklonovať a nechať hovoriť o skúsenostiach, ktoré vďaka Teach Next získal.

Tool na “výrobu svojho budúceho ja” predstavíme na interaktívnom kampaňovom webe. Náš chatbot cez rozhovor s absolventom zozbiera dôležité vstupné dáta (informácie o vzdelaní a záujmoch, fotku, hlas) a následne mu vygeneruje video s jeho hovoriacim dvojníkom z budúcnosti. Takýto obsah je samozrejme veľmi ľahko zdieľateľný, kampaň sa tak môže organicky šíriť ďalej a zvyšovať potenciál získaných leadov.
Zoznam príspevkov
Monika Farkašová, Jakub Svetlík
Young lions - Silver: ČO JA VIEM, to vyučujem |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Ľudia, ktorí sa radi vzdelávajú, rovnako radi svoje vedomosti aj testujú. Na základnej vo vedomostných olympiádach, na výške v pub kvízoch alebo vedomostných shows.
IDEA:
Predstavujeme "ČO JA VIEM, to vyučujem": malý zásah do apky vedomostnej šou, ktorý dokáže urobiť veľký boom v kariére.
ČO JA VIEM je tv šou, v ktorej proti sebe súťažia známe osobnosti a vysokoškoláci. Šou je digitálne gamifikovaná formou apky, vďaka ktorej si mladí môžu realtime z domova zmerať sily s ľuďmi v štúdiu. My ich súťaživosť využijeme vo svoj prospech a formou nečakanej správy v tejto apke ich pozveme na pohovor pre budúcich lídrov Teach Next.
Zoznam príspevkov
Richard Sokol, Lukáš Lukonič
Young lions - Bronze: RESUME YOUR EDUCATION |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Naša cieľovka rieši svoju budúcu prácu už popri škole či hneď po ukončení štúdia. Robia tak pomocou internetových pracovných portálov. Tie obsahujú okrem iného jednu veľmi obľúbenú vychytávku. Generátory životopisov, ktoré po zadaní nevyhnutných informácii vygenerujú profesionálne vyzerajúce resume.

Spojíme sa teda s tromi najväčšími slovenskými pracovnými portálmi. Hackneme ich tooly na tvorbu životopisov a neprehliadnuteľným spôsobom povieme uchádzačom o prácu, že môžu pokračovať v sebavzdelávaní a zároveň zarábať.
Zoznam príspevkov