Brief MEDIA
PARTNER KATEGÓRIE MEDIA: TELEKOM
NÁZOV A STRUČNÝ POPIS ZADANIA
Podpora kampane v spolupráci s Národnou transfúznou službou – Darovanie krvi.
INFORMÁCIE O NÁS (KTO SME A ČO ROBÍME?)
Spoločnosť Slovak Telekom patrí medzi technologických lídrov na trhu. Ponúka komplexné telekomunikačné služby v mobilnej a pevnej sieti. Patria sem najmä hlasové a dátové služby, digitálna televízia Magio ako aj predaj koncových zariadení/hardwaru.
Naša platforma #Rešpekt stavia na hodnotách, ktoré presahujú komerčné aktivity. Naša komunikácia reflektuje témy, ktoré rezonujú v spoločnosti – od ESG a inklúzie po udržateľnosť a digitálnu rovnováhu.
NAŠA SÚČASNÁ SITUÁCIA
Konkurenčné produkty sa na telco trhu zásadne nelíšia jeden od druhého a aj napriek úsiliu o inovácie sa trh komoditizuje. Okrem ceny zákazníci nevidia žiadny iný zásadný prvok na odlíšenie. Je preto dôležité vytvoriť emocionálnu diferenciáciu a „preložiť“ ju do nového účelu značky. Ako líder v oblasti inovácií a konektivity posúvame svoju pozíciu z technologického lídra aj na lídra spoločenského, ktorý sa stará a je bližšie k ľuďom.
Ako sa chceme diferencovať?:
- Prinášame hodnoty, ktoré rezonujú so zákazníkmi – kvalitné produkty a služby, autentickosť a spoločenská zodpovednosť.
- Otvárame témy, ktoré majú reálny dopad na ľudí a spoločnosť.
- Staviame na kreativite a inovatívnych prístupoch, ktoré dokážu osloviť mladú generáciu v digitálnom priestore.
VÝZVA
Motivovať mladých na darovanie krvi v období prázdnin a dovoleniek.
INSIGHT
Generácia Z je známa svojou spoločenskou angažovanosťou a udržateľnosťou, hodnoty ako diverzita a sociálna spravodlivosť sú pre nich veľmi dôležité. Na rozdiel od predchádzajúcich generácií sa snažia (alebo to aspoň tvrdia) žiť a nakupovať udržateľnejšie a majú jasne vyhranené postoje k témam ako napr. klimatické zmeny a sociálne otázky.
Počas letných mesiacov sa však sústredia hlavne na zábavu, dovolenky, festivaly a rôzne aktivity s kamošmi. Aj keď sú spoločenský zodpovední, v tomto období je aktivita ako darovanie krvi často mimo ich pozornosti a ich priority sú iné. Letné mesiace sú však obdobím, kedy je potreba krvi v nemocniciach vysoká, a preto je nevyhnutné pripomenúť tejto generácii, že aj počas zábavy a oddychu môžu urobiť niečo významné a zachrániť životy.
O ČOM JE PROJEKT / ZADANIE?
Kampaň v spolupráci s Národnou transfúznou službou vznikla pred dvoma rokmi a tento rok sa uskutoční jej tretie pokračovanie. Hlavným dôvodom, prečo kampaň vznikla, je zvýšenie povedomia o dôležitosti darovania krvi v letných mesiacoch. Práve v čase, keď veľa ľudí cestuje mimo Slovenska, klesajú zásoby krvi a NTS sa ocitá v krízovej situácii.
V Telekome sme ku kampani vždy pristupoval odvážne. Vieme, že nemôžeme na túto aktivitu uvoľniť veľký budget, preto hľadáme kreatívne, netradičné riešenia, ktoré majú potenciál ľudí vyrušiť a získať si ich pozornosť.
V roku 2023 sme každý týždeň na sociálnych sieťach vymenili naše ikonické T logo za chýbajúcu krvnú skupinu.
V roku 2024 sme sa rozhodli využiť kanál, ktorý v Telekome podlieha prísnej kontrole – infolinku. Počas čakania na spojenie s agentom call centra sme zákazníkom prehrali kampaňový message s call to action na darovanie krvi. V prípade záujmu mal zákazník možnosť dozvedieť sa o kampani viac prostredníctvom následne zaslanej sms.
Oba roky kampane mali spoločný prvok – úzka spolupráca s NTS. V kampani sme využívali ich priestory, či zamestnancov. V tomto trende by sme určite chceli pokračovať aj v roku 2025.
Kampaň nemusí byť rozdelená na rôzne fázy, hľadáme mediálnu stratégiu, ktorá komplexne pokryje celé jej trvanie. Ak však chcete, môžete kampaň rozdeliť na rôzne fázy, no nie je to nutnosť.
Vašou úlohou je vytvoriť výnimočnú kampaň, ktorá zaujme ľudí.
POSOLSTVO KOMUNIKÁCIE / KEY MESSAGE
Leto je čas zábavy, ale aj čas pomáhať – daruj krv a urob dobrý skutok.
#Rešpekt darcom
CIELE
- ENGAGEMENT - Aktivačný cieľ: Získať čo najviac darcov krvi.
- AWARENESS - Imidžový cieľ: Podporiť vnímanie Telekomu ako značky, ktorá prispieva k riešeniu spoločenských problémov.
CIEĽOVÁ SKUPINA
Našou cieľovou skupinou sú prvodarcovia z demografickej skupiny Gen – Z (vek 18 – 25), ktorí už môžu ísť darovať krv (dovŕšili 18 rokov), ale nie je to aktivita, ktorá by bola v ich top prioritách, čo sa týka voľnočasových aktivít.
Generácia Z vyrastala s technológiami a je veľmi zručná v používaní digitálnych nástrojov. Sú aktívni na sociálnych sieťach. Táto generácia je známa svojou sociálnou uvedomelosťou a motiváciou pre veci, ktoré majú pozitívny dopad. Zdôraznenie vplyvu darovania krvi na záchranu životov môže u nich zarezonovať.
CHARAKTER ZNAČKY / TONE OF VOICE
- DIGITÁLNY OPTIMIZMUS - Technológie a digitálne prepojenia nás spájajú, prinášajú úžitok každému a spoločnosti dávajú silu zvládnuť akúkoľvek výzvu.
- AUTENTICITA
- DÔRAZ NA STRATEGICKÚ PLATFORMU REŠPEKT.
TIMING
- Kampaň bude prebiehať počas letných mesiacov júl – august.
ÚLOHA
- Vytvoriť inovatívnu mediálnu ideu a stratégiu pre kampaň.
MEDIÁLNY ROZPOČET
- Mediálny budget na kampaň je 20 000 €.
Produkčný budget na kampaň je 10 000 €.
HODNOTENIE KAMPANE (aké KPIs by mali byť splnené, aby bola kampaň považovaná za úspešnú)
- Počet darcov: 30 000
- Zvýšenie priradenia spoločensky prospešných aktivít ako „osveta a podpora darovania krvi“ k značke Telekom: + 3-5 p.b. (aktuálne 30% ľudí priraďuje k Telekom)
FORMA VÝSTUPU
- prezentácia stratégie a idey v PPT (max. 10 slidov vrátane úvodného a záverečného), vrátane krátkeho zhrnutia – východiská návrhu, situácie, cieľov, stratégie, kreatívnej idey a návrhu merania parametrov úspešnosti kampane
- vizuálny sumár kampane - BOARD (JPEG)
OBMEDZENIA - ČO ÁNO, ČO URČITE NIE?
Nevyhnutnou súčasťou je napojenie na platformu #Rešpekt.
BRANDING
Do výstupov nevkladajte svoje meno ani meno alebo logo agentúry, v ktorej pracujete. K dispozícii máte logo na stiahnutie TU.
-------------------------------------------------
VIZUÁLNY OBSAH
Vzhľadom na práva duševného vlastníctva je povolené používať iba vizuálny obsah z webovej stránky partnera súťaže Isifa - Shutterstock https://premier.shutterstock.com/. Pre každý tím je služba fotobanky dostupná bezplatne po celú dobu trvania súťaže, a to výhradne pre účely súťaže. Obsah je povolené ukladať a zdieľať len s členmi súťažného tímu. Nie je povolené obsah sťahovať, zdieľať ani využívať mimo súťaže či po jej skončení. V prípade zistenia porušenia týchto zásad bude partner súťaže postupovať podľa platných Pravidiel a podmienok spoločnosti Shutterstock.
Každý súťažný tím dostane emailom invitation link na individuálny prístup (vždy iba jeden z tímu).
V prípade problémov so Shutterstock kontaktujte:
Tereza Sachomská
Authorised Reseller of Shutterstock
mobile: +420 605 229 224
email: tsachomska@shutterstock-reseller.com