Brief PR

PARTNER KATEGÓRIE PR: SLOVENSKÁ SPORITEĽŇA

NÁZOV A STRUČNÝ POPIS ZADANIA

GEORGE - CHCEM POMÔCŤ
Návrh PR stratégie pre zvýšenie online darcovstva a podporu neziskových organizácii cez unikátnu inováciu apky George - “Chcem pomôcť”

INFORMÁCIE O NÁS (KTO SME A ČO ROBÍME?)

Slovenská sporiteľňa je najväčšia banka na Slovensku, digitálny a zodpovedný líder, ktorému záleží na budúcnosti a prosperite krajiny.

Jej prvenstvo na bankovom trhu potvrdzuje nielen počet klientov, ale aj inovácie, s ktorými každoročne prichádza na trh. Mobilnú aplikáciu George aktuálne využíva viac ako milión klientov, apka má najlepšie hodnotenie v storoch a v roku 2024 získala cenu pre najlepšiu bankovú apku na Slovensku - Smartbanka. Slovenskej sporiteľni rovnako tak jej Nadácii záleží na vytváraní lepšieho miesta pre život vo všetkých regiónoch Slovenska, preto podporuje projekty v piatich strategických oblastiach: vzdelávanie, udržateľnosť, dostupné bývanie, zdravý životný štýl a rozvoj občianskej spoločnosti a demokracie.

NAŠA SÚČASNÁ SITUÁCIA

Slovenská sporiteľňa je líder v inováciách a najväčšia digitálna banka, spolu so svojou nadáciou každoročne vynaloží obrovské finančné prostriedky na pomoc tým, ktorí to potrebujú. Súčasne však chce k darcovstvu vyzvať aj verejnosť a umožniť im darovať peniaze čo najpohodlnejšie online. Aktuálne si totiž online darcovstvo vyžaduje úsilie nájsť organizáciu a spôsoby ako im doručiť takúto pomoc.

VÝZVA

Chceme zvýšiť darcovstvo, odbúrať bariéru, pomôcť neziskovému sektoru.

INSIGHT

Desiatky neziskových organizácií na Slovensku sú závislé od príspevkov verejnosti. Pravidelne organizujú fundraisingové výzvy alebo majú spustené celoročné zbierky, ako ich ľudia môžu podporiť. Niektoré neziskovky dokonca stále zbierajú hotovosť v uliciach, pričom mnoho ľudí už pri sebe hotovosť nenosí a chýba im možnosť, ako prispieť jednoducho mobilom. Aj napriek ekonomickej situácii sú však na Slovensku ľudia, ktorí sú na dobrú vec ochotní prispieť zo svojho vrecka. Ako jedna z najväčších firemných nadácií v krajine chceme inováciou prispieť k zjednodušeniu individuálneho darcovstva a podporiť ľudí, aby vedeli prispieť rýchlo a jednoducho.

O ČOM JE PROJEKT / ZADANIE?

V apke George v minulom roku pribudla inovácia Chcem pomôcť. Vďaka tomu sa pre potenciálnych darcov rušia mnohé bariéry a získajú úplne jednoduchý spôsob na pár klikov ako začať pomáhať ľuďom a organizáciám, ktoré to potrebujú.

Ako to funguje?

Klient si v apke George v rámci “Novej platby” môže zvoliť jednoducho zo zoznamu organizáciu, ktorej chce pomôcť. Zadá sumu a potvrdí platbu. Na výber má viac ako 30 neziskoviek z dlhodobých partnerských organizácii Nadácie SLSP.

Viac info: https://www.slsp.sk/sk/george/chcem-pomoct 

Zoznam neziskoviek: IPčko, OZ Vagus, Belasý motýľ, BUDDY, CEEV Živica, ČERVENÝ NOS Clowndoctors, Človek v ohrození, Nadácia Pomoc druhému, Depaul Slovensko, Detstvo deťom, DOBRÝ ANJEL, FinQ Centrum, Hodina deťom, Hospic milosrdných sestier v Trenčíne, Iniciatíva Inakosť, JEDEN RODIČ, Liga proti rakovine, DofE (Medzinárodná cena vojvodu z Edingurghu), Nadácia DEDO, Návrat,  Slovenská katolícka charita, Chuť žiť, Post Bellum, Projekt DOM.ov, Proti prúdu (NOTA BENE), SOS/BirdLife Slovensko, Športová akadémia Mateja Tótha, Transparency International Slovensko, Združenie na pomoc ľuďom s mentálnym postihnutím v SR, Združenie na záchranu Lietavského hradu.

Inováciu môže využívať takmer milión aktívnych klientov, ktorí aplikáciu George využívajú a otvárajú priemerne 20x za mesiac. 

Nadácia Slovenskej sporiteľne priestor v zozname charitatívnych zbierok venuje svojím dlhodobým partnerom, ale tiež špeciálnym projektom a príležitostiam (zbierka na pomoc Ukrajine, zemetrasenie v Turecku a Sýrii, ľuďom postihnutým záplavám, Deň narcisov atď.).

Našou ambíciou je priniesť dlhodobú komunikáciu pre funkciu “Chcem pomôcť” nad rámec podpory konkrétnych zbierok. Cez funkciu je možné urobiť jednorazovú platbu, samozrejme človek môže darcovstvo opakovať.

POSOLSTVO KOMUNIKÁCIE / KEY MESSAGE

Slovenská sporiteľňa prináša prospešnú inováciu, vďaka ktorej je možné konať dobro. Stačí jeden klik a s Georgeom pošleš pomoc tým, ktorí ju potrebujú.

CIELE

  • Chceme zvýšiť povedomie medzi klientmi aj neklientmi SLSP o tejto funkcionalite, súčasne chceme zvýšiť engagement - aby čo najviac ľudí podporilo verejnoprospešné zbierky v aplikácii. 
  • Sekundárnym cieľom je tiež posilniť povedomie o tom, že Slovenská sporiteľňa je zodpovedná a inovatívna  firma, ktorej záleží na prosperite a budúcnosti Slovenska.

CIEĽOVÁ SKUPINA

  • Primárna - klienti SLSP - chceme ich vyzvať, aby aktívne darovali
  • Sekundárna - neklienti - chceme aby vedeli, že SLSP takúto inováciu v apke George má

CHARAKTER ZNAČKY / TONE OF VOICE

  • V súlade s pozicioningom Budúcnosť je vaša.
  • Tone of voice - priateľský, moderný, neformálny

TIMING

  • launch jún 2025
  • dlhodobá celoročná komunikácia

ÚLOHA

  • Príprava komplexnej PR stratégie zameranej na promo inovácie “Chcem pomôcť”. 
  • S presahom na čo najviac kanálov vrátane social media a influencerov
  • Chceme silnú ideu, ktorá má potenciál aspoň na čiastočný organický zásah v médiách.

BUDGET

  • Budget na produkciu = 20 000 eur
  • Budget na nákup médií = 30 000 eur

HODNOTENIE KAMPANE / KPIs

  • chceme získať 20 000 nových darcov (stačí darovať jednorazovo)
  • zásah klientov aj neklientov SLSP
  • potenciál vyvolať reálny dopad
  • potenciál na organické media výstupy

FORMA VÝSTUPU

  • prezentácia stratégie a idey v PDF (max. 10 slidov vrátane úvodného a záverečného),
  • krátke zhrnutie – východiská návrhu, situácie, cieľov, stratégie, kreatívnej idey a návrhu merania parametrov úspešnosti kampane - BOARD (JPEG)

BRANDING

Do výstupov nevkladajte svoje meno ani meno alebo logo agentúry, v ktorej pracujete. K dispozícii máte logo Slovenská sporiteľňa na stiahnutie TU.

 

-------------------------------------------------

VIZUÁLNY OBSAH

Vzhľadom na práva duševného vlastníctva je povolené používať iba vizuálny obsah z webovej stránky partnera súťaže Isifa - Shutterstock https://premier.shutterstock.com/. Pre každý tím je služba fotobanky dostupná bezplatne po celú dobu trvania súťaže, a to výhradne pre účely súťaže. Obsah je povolené ukladať a zdieľať len s členmi súťažného tímu. Nie je povolené obsah sťahovať, zdieľať ani využívať mimo súťaže či po jej skončení. V prípade zistenia porušenia týchto zásad bude partner súťaže postupovať podľa platných Pravidiel a podmienok spoločnosti Shutterstock. 

Každý súťažný tím dostane emailom invitation link na individuálny prístup (vždy iba jeden z tímu).

V prípade problémov so Shutterstock kontaktujte:
Tereza Sachomska
Authorised Reseller of Shutterstock
mobile: +420 605 229 224
email: tsachomska@shutterstock-reseller.com