Pravidlá Young Lions Slovakia 2025

Súťaž Young Lions Slovakia 2025 je otvorená pre mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí môžu súťažiť v 6 kategóriách: DIGITAL, MEDIA, PR, PRINT, FILM.

Pozn. O otvorení kategórie DESIGN budeme informovať dodatočne. Súťaž v kategórii MARKETERS tento rok z organizačných dôvodov neotvárame. 

Súťaží sa v 2-členných tímoch, pričom každý člen tímu musí byť zamestnancom spoločnosti, alebo vlastniť spoločnosť, ktorá vykonáva svoju činnosť v oblasti reklamy, marketingu, PR, umenia alebo dizajnu na území Slovenskej republiky. V kategóriách DESIGN, DIGITAL, FILM a PRINT môžu súťažiť aj freelanceri.
Súťaž nie je otvorená pre študentov. Podmienkou v súťaži je dobrá znalosť anglického jazyka. 

 

VÝHRA

Víťazné tímy postúpia do medzinárodného kola súťaže Young Lions Competitions 2025, kde budú reprezentovať Slovensko v danej kategórií.

Dostanú tak jedinečnú príležitosť zmerať si svoje sily v svetovej konkurencii. Získajú prémiovú skúsenosť z prestížnej súťaže a šancu "vystreliť" svoju kariéru v reklamnom biznise. Organizátor spolu s partnermi súťaže sponzoruje náklady na účasť v medzinárodnom kole súťaže (registračný poplatok) vrátane festival pasu na 72. ročník najprestížnejšieho reklamného podujatia roka Cannes Lions, ktoré sa uskutoční 16.-20. júna 2025. 

 

HARMONOGRAM SÚŤAŽE

20. februára - 17. marca 2025
>>> registrácie súťažných tímov do súťaže a jej jednotlivých kategórií - registrovať sa do kategórie je možné až do termínu zverejnenia zadania na webstránke podľa oficiálneho timeplanu, t.j. pre poslednú zverejnenú kategóriu až do 17. marca 2025 do 8:59 hod.

6. marca - 17. marca 2025
>>> zverejňovanie zadaní v jednotlivých kategóriách a práca súťažných tímov na zadaniach

23. apríla 2025
>>> 1. zasadnutie poroty, zverejnenie shortlistovaných prác a kontaktovanie tímov

25. apríla 2025
>>> verejné prezentácie shortlistovaných prác súťažnými tímami v kategóriách DIGITAL, MEDIA, PR
>>> 2. zasadnutie poroty, udelenie ocenení BRONZE, SILVER, GOLD v jednotlivých kategóriách a vyhlásenie víťazov Young Lions Slovakia 2025

16. - 20. júna 2025
>>> medzinárodné kolo súťaže Young Lions Competitions 2025 a medzinárodný reklamný festival Cannes Lions International Festival of Creativity

 

KRITÉRIÁ PRE SÚŤAŽIACICH

  • Súťažiť môžu mladí profesionáli do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr) v 2-členných tímoch.
  • Tímy môžu súťažiť vo viacerých kategóriách súčasne (v prípade, že spĺňajú podmienky pre účasť v tej-ktorej kategórii), ale v rámci jednej kategórie môžu odovzdať iba jednu súťažnú prácu.
  • Súťaže v kategóriách Print, Design, Digital a Film sa môžu zúčastniť aj freelanceri.
  • Študenti sa súťaže Young Lions Slovakia zúčastniť nemôžu.
  • Podmienkou zaradenia práce do hodnotenia je úhrada registračného poplatku vo výške 246 eur za súťažný tím pre každú kategóriu do termínu zverejnenia zadania podľa timeplanu, viď. nižšie.
  • V každej kategórii môže byť vybraný iba jeden víťazný tím, ktorý bude reprezentovať Slovensko v medzinárodnom kole Young Lions Competitions 2024.
  • Jeden tím a jeden súťažiaci môže reprezentovať v medzinárodnom kole Young Lions Competitions iba v jednej kategórii. Ak tím alebo súťažiaci zvíťazí v národnom kole Young Lions Slovakia v dvoch, alebo viacerých kategóriách, do ktorých sa prihlásil, vyberie si iba jednu kategóriu za ktorú bude súťažiť a v druhej bude súťažiť tím umiestnený na druhej priečke.

 

SÚŤAŽNÉ KATEGÓRIE A TERMÍNY ZVEREJNENIA ZADANÍ

Young Lions Slovakia otvára v roku 2025 súťaž a registráciu v kategóriách: DESIGN, DIGITAL, MEDIA, PR, PRINT a FILM. 

Súťaž v kategórii MARKETERS tento rok z organizačných dôvodov neotvárame. Ak chcete byť informovaní o novinkách sledujte aj FB fanpage.

Zadania v jednotlivých kategóriách sú tajné až do momentu ich zverejnenia. Termín zverejnenia zadaní pre jednotlivé kategórie sú uvedené na podstránke Kategórie spolu s podmienkami pre tieto kategórie. Od zverejnenia zadania majú tímy obmedzený čas (24 hodín, v kategórii FILM 48 hodín) na jeho vypracovanie a prihlásenie riadne vypracovanej súťažnej práce do systému podľa technických parametrov uvedených pri každej kategórii samostatne. Po uzavretí systému nie je možné prihlásené práce meniť, opravovať ani dopĺňať.

 

DIGITAL

  • Výzvou je navrhnúť koncept digitálnej kampane. 
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú v reklamnej agentúre, komunikačnej agentúre, digitálnej agentúre alebo kreatívnej agentúre. Prihlásiť sa môžu aj freelanceri z týchto oblastí.

PRINT 

  • Výzvou je vytvoriť printový vizuál. 
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú v reklamnej agentúre, digitálnej agentúre alebo kreatívnej agentúre. Prihlásiť sa môžu aj freelanceri z týchto oblastí.

MEDIA

  • Výzvou je vytvoriť inovatívnu mediálnu stratégiu.
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú v mediálnej agentúre alebo na mediálnom oddelení kreatívnej agentúry. Kategória nie je otvorená pre mladých profesionálov z mediálnych oddelení na strane klientov.

PR

  • Výzvou je vytvoriť inovatívnu PR stratégiu.
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú v PR agentúre, v reklamnej agentúre, digitálnej agentúre alebo kreatívnej agentúre. Prihlásiť sa môžu aj freelanceri z týchto oblastí.

DESIGN

  • Výzvou je vytvoriť novú identitu značky svetového formátu.
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú v reklamnej agentúre, digitálnej agentúre alebo kreatívnej agentúre. Prihlásiť sa môžu aj freelanceri z týchto oblastí. 

FILM

  • Výzvou je vytvoriť krátky 60-sekundový online film.
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú v reklamnej agentúre, digitálnej agentúre alebo kreatívnej agentúre. Prihlásiť sa môžu aj freelanceri z týchto oblastí. 

MARKETERS

  • Výzvou je využiť potenciál značky a vypracovať zadanie na kampaň pre kreatívnu agentúru s využitím produktu, aktivity alebo služby, ktorú si súťažiaci sami vymyslia.
  • Prihlásiť sa môžu 2-členné tímy zložené z mladých profesionálov do 30 rokov (narodení 20. júna 1994 a neskôr), ktorí pracujú na marketingovom oddelení na strane klientov.

 

HODNOTENIE SÚŤAŽNÝCH PRÁC

>>> Hodnotiace kritéria
Základnými hodnotiacimi kritériami vo všetkých kategóriách súťaže sú: kreativita – originalita  – exekúcia. O víťazoch rozhoduje odborná porota zložená z kmeňových porotcov, špecialistov pre danú kategóriu a zástupcov partnera či tvorcu zadania.

>>> Originalita
Súťažiaci sú povinní využívať pri práci na zadaniach iba svoje vlastné znalosti, zručnosti a schopnosti. Prihlásením práce do súťaže zároveň čestne prehlasujú, že nezneužili žiadne autorské práva iných subjektov či iných autorov a že práca je ich originálnym dielom. V prípade opodstatneného podozrenia organizátora či člena poroty, že boli v práci porušené autorské práva iného subjektu alebo autora, bude práca zo súťaže vylúčená.

>>> Diskvalifikácia
Porota Young Lions Slovakia 2025 má právo vylúčiť zo súťaže také práce, ktoré podporujú násilie a nevraživosť voči iným národnostným menšinám, inej sexuálnej orientácii, rasovej, náboženskej či sociálnej príslušnosti alebo iným politickým názorom. Zadania musia byť vypracované s ohľadom na Etický kódex reklamnej praxe.

>>> Verejné prezentácie shortlistov
Tímy, ktoré postúpia na shortlist, svoje práce odprezentujú priamo pred odbornou porotou (platí pre kategórie PR, Film, Marketers a Media). Organizátori odporúčajú prezentovať v anglickom jazyku.

>>> Vyhlásenie víťazov
Víťazi budú vyhlásení v piatok 25. apríla 2025.

>>> Zverejnenie výsledkov
Výsledky súťaže Young Lions Slovakia 2025 budú zverejnené na stránke súťaže www.younglions.sk. O výsledkoch súťaže budú informované aj média.

 

ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

Súťažiaci prihlásením do súťaže udeľujú organizátorovi výhradnú licenciu na celé trvanie majetkových práv k dielu vytvorenému v rámci súťaže a organizátor je oprávnený postúpiť udelenú licenciu na tretiu osobu, ako aj udeľovať k dielu sublicencie.

------------------------------------------------------------------------------------------
Organizátorom súťaže je spoločnosť Ad Awards Association, s.r.o., ktorá je reprezentantom prestížneho reklamného festivalu Cannes Lions na Slovensku, Klub reklamných agentúr Slovenska, ADC Slovakia a odborný mesačník Stratégie. 

Držiteľom licencie súťaže je organizátor festivalu Cannes Lions International Festival of Creativity a zároveň organizátor medzinárodného kola súťaže Young Lions Competitions. Lokálne kolo súťaže, Young Lions Slovakia, je postavené na tých istých princípoch ako medzinárodné kolo, jeho pravidlá však môžu byť prispôsobené lokálnym podmienkam.