Lions Slovakia 2025

Výsledky

1. Print

Gabriela Kaňová, Matej Oškerský
Young lions - Gold: All you can't eat |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Touto kampaňou chceme poukázať na to, že Tesco nie je reštaurácia typu “zjedz, koľko vládzeš“, kde si každý môže nabrať, koľko si zaumieni. Dôležité je uvedomiť si, že potraviny majú svoju hodnotu a nemali by sme k nim pristupovať ako k samozrejmosti. Premysleným nakupovaním môžeme efektívne predchádzať plytvaniu potravinami a pristupovať k nakupovaniu svedomitejšie.
Zoznam príspevkov
Romana Kádeková, Tomáš Klas
Young lions - Silver: Evelina |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Až 92 % nepredaných potravín daruje Tesco ľuďom v núdzi. Ale ako zobraziť konkrétnych ľudí, ktorí jedlo dostávajú, bez toho, aby vizuál pôsobil smutne? Všimli sme si, že veľa obľúbených odrôd ovocia v obchodoch už dávno nesie ľudské mená – Williams, Xenia či Evelina, známa odroda slovenských jabĺk dostupná v každom supermarkete. Využili sme preto ikonické nálepky na ovocí. Namiesto názvu odrody sme na nich umiestnili mená skutočných ľudí, ktorým Tesco potraviny daruje. Jednoducho tak ukazujeme, že každá potravina má jasný cieľ – nejde do koša, ale k ľuďom.
Zoznam príspevkov
Iveta Valentová, Václav Kudělka
Young lions - Silver: Minútka do potravinového odpadu |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Séria printových vizuálov využíva symbol tradičného kuchynského pomocníka, aby upozornila na závažný problém plytvania potravinami. V nadväznosti na to potom komunikuje aktivity, ktorými Tesco prispieva k znižovaniu potravinového odpadu a vyzýva verejnosť, aby sa do boja proti tomuto problému pridala.
Zoznam príspevkov
Viktória Hrnčárová, Marek Suchitra
Young lions - Bronze: Miera zodpovednosti |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Hlavnou príčinou vzniku odpadu je, že nakupujeme viac potravín, ako dokážeme spotrebovať. Náš vizuál prostredníctvom ikonickej Tesco tašky vizuálne zobrazuje, koľko potravín je naozaj potrebné nakúpiť na 1 večeru, 3 dni alebo týždeň. Tento nápad podporuje častejší zodpovedný nákup v menších množstvách a pomáha predchádzať plytvaniu.
Zoznam príspevkov
Lukáš Lukonič, Richard Sokol
Young lions - Bronze: Vec statusu |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kým my riešime, akú technologickú vychytávku si najbližšie kúpime, sú tu ľudia, pre ktorých je luxus mať pravidelné jedlo. V našom vizuále na tento paradox upozorňujeme a vyzývame k zníženiu plytvania potravinami.
Zoznam príspevkov

2. PR

Katarína Sopková, Patrícia Al-Hadi
Young lions - Gold: Transakčný dar |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: INSIGHT:
Na Slovensku nie je väčšia PR téma než TRANSAKČNÁ DAŇ, ktorá je však vnímaná extrémne negatívne. My to využijeme a predstavíme novú transakciu - tentoraz však naopak pozitívnu.

IDEA:
Transakčný dar.
Transakcia, ktorá ľudí nenaštve, ale poteší.

EXEKÚCIA:
Využívame masívny negatívny buzz okolo transakčnej dane na uvedenie pozitívnej inovácie “Chcem pomôcť”, ktorú predstavíme ako Transakčný dar.

Téma už sama o sebe vyvolá veľký PR ošiaľ,
ktorý ešte podporíme silným media mixom.
Zoznam príspevkov
Richard Sokol, Andrea Jurgošová
Young lions - Silver: DARCOVIA BUDÚCNOSTI |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Významní ľudia bývajú často obdivovaní a uznávaní. Stávajú sa súčasťou histórie, zvečnení v podobe sôch na námestiach alebo v názvoch ulíc. Človek, ktorý sa rozhodne pomôcť sa rovnako stáva významným a zaslúži obdiv. Kampaň Darcovia Budúcnosti vzdáva hold práve tým, ktorí sa rozhodli pomôcť tou najjednoduchšou možnou cestou - jedným klikom.
Zoznam príspevkov
Zuzana Jendrisková, Radka Balážiková
Young lions - Bronze: Partner do budúcna |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Vieš, čo ťa môže spraviť ešte atraktívnejším? Nie sú to svaly ani drahá večera. Nový pohľad na hodnoty odhalí, či myslíš len na seba, alebo máš v srdiečku miesto aj pre neziskovky. Dostaneš red flag alebo by si mohol byť partner do budúcna?
Zoznam príspevkov

4. Film

Thalia Earl, Lea Hadnagyová
Young lions - Gold: NEVER LET THEM KNOW YOUR NEXT MOVE |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Mladí ľudia (generácia Z a Alpha) na internete preferujú v sledovanom obsahu absurdnosť bez významu a dynamickosť pred generickosťou. Často konzumujú a scrollujú bez hlbšieho zamyslenia. Skrátka ich prehnané a vyhrotené informácie priťahujú viac ako skutočné fakty. Toto sme odkomunikovali ich rečou a premietli do nášho návrhu spotu, kde sme ochranu pred deepfake doplnili o fenomén: Never let them know your next move (Nikdy im nedaj vedieť o tvojom ďalšom kroku).
Zoznam príspevkov
Denis Sivák, Damián Hamada
Young lions - Silver: Kto je za dverami? |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Realita, pravda a fakty neboli nikdy tak plastické ako dnes. Topíme sa v informáciách a plávať dokážu len tí najobozretnejší. Ľudia, ktorých dôverne poznáte vás môžu oklamať jednoduchšie ako kedykoľvek predtým. Ale sú to skutočne oni?
Zoznam príspevkov
Lukáš Lukonič, Andrej Romaňák
Young lions - Bronze: Alan |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Kedysi sa tváre známych ľudí upravovali len v televíznej maskérni. Dnes sú často zneužívané na šírenie klamstiev. V našom filme sme teda túto paralelu využili. Elegantným spôsobom prepojili message s televíziou JOJ a pomocou toho najpovolanejšieho edukovali o možnostiach ako deepfake odhaliť.
Zoznam príspevkov

5. Media

Richard Sokol, Ladislav Macko
Young lions - Gold: Bloodyguard |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Letné aktivity sú také príjemné, že ihly a krv by s nimi len ťažko súperili. Teda, pokým ich nepokazia tie nepríjemné, otravné veci, ktoré všetkým pijú krv. Komáre. Preto Telekom s NTS prinášajú Bloodyguard - Repelent, ktorý chráni tvoju krv pred komármi a vyzýva ťa darovať ju ľuďom.
Repelent proti komárom, prirodzene spojený s letom a s ochranou krvi, zabalíme do genZ obalu. Stane sa z neho prekvapivé médium, ktoré odkomunikuje mladým ľuďom náš problém, kým bude riešiť ten ich. #rešpekt darcom


Zoznam príspevkov
Patrícia Al-Hadi, Jakub Svetlík
Young lions - Silver: DUBAI CHOCOLATE ZERO |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Gen Z chce jesť vyvážene. Teda, až kým nepríde na virálne trendy. Ten najvirálnejší je “Dubajská čokoláda”, ktorú chcú všetci.

Kalorický príjem tejto čokolády je až 600 kalórií. Kalorický výdaj darovania krvi je rovnaký. Kalórie prijaté z dubajskej čokolády sa tak vďaka darovaniu krvi vynulujú.

Preto Telekom s NTS predstaví Dubai Chocolate Zero. Kampaň, ktorá mení virálnu čokoládu na unikátne médium, ktoré púta pozornosť mladých a vyzýva na darovanie krvi.

Dubai Chocolate je sama o sebe veľmi virálna. My ju spravíme ešte virálnejšou predstavením jej ZERO verzie. Následne na všetkých relevantných touchpointoch vyzveme k darovaniu krvi - od influencerskej aktivácie, PR správy až po priamy kontakt na predajniach.
Zoznam príspevkov
Lukáš Lukonič, Gabriel Jakubovič
Young lions - Silver: Vstupenka medzi darcov |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Aby boli mladí v očiach rovesníkov cool, nosia drahé oblečenie, majú najnovšie smartfóny, plnia Instagram fancy zážitkami. Aj konať dobro je cool, ale keď človek vlastní Janského plaketu, nikto sa o tom nedozvie. Ako ich teda motivovať k prvému darovaniu krvi?

Dáme im možnosť pochváliť sa ním tam, kde sú ich rovesníci. Na letnom festivale. Ako? Zmeníme umiestnenie festivalovej pásky na ruke darcov zo zápästia na biceps. Týmto jednoduchým posunom ikonickej festivalovej vstupenky na miesto, kde sa dáva pri odbere krvi tzv. “škrtidlo” spravíme ich darcovstvo neprehliadnuteľným.
Zoznam príspevkov
Zuzana Michalíková, Jakub Šťavina
Young lions - Bronze: nemaj na lehátku |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Dešpekt spoločnosti mladých je reálny. Bojujú s generačnými predsudkami... Podľa starých majú všetko na lehátku. Najradšej by len ležali na plážach, kupkách, Sundeckoch a bezstarostne si užívali život.
PRETO:
Nemaj na lehátku a poď darovať krv. My ti za to darujeme #rešpektpass na fesťákoch.
Zoznam príspevkov

6. Design

Vlastimil Mesko, Peter Ščasnovič
Young lions - Gold: ByeBiteCard |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Insight: Každý kilobajt navyše znamená vyššiu dátovú záťaž a spotrebu energie. Znížením veľkosti karty dokazujeme, že aj malé digitálne úpravy môžu mať pozitívny ekologický dopad.


Idea: Zmenšením veľkosti digitálnej platobnej karty znižujeme spotrebu energie pri jej prenose a zobrazovaní, čím prispievame k udržateľnosti. A to s ohľadom na pôvodný dizajn.
Zoznam príspevkov
Nikoleta Némethová, Michaela Stanová
Young lions - Silver: Karta, ktorá nešetrí teba, ale planétu |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Môžeš mať tú najekologickejšiu platobnú kartu na svete, ale ak ňou budeš platiť za samé neekologické veci, celá snaha je zbytočná. Preto sme vytvorili digitálnu kartu s dynamickým dizajnom, ktorý motivuje pri každej platbe mobilom alebo hodinkami zamýšľať sa nad tým, za čo platíš.
Zoznam príspevkov
Klára Pavlišinová, Peter Smolko
Young lions - Bronze: Karta, ktorá zmizne |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Návrh dizajnu digitálnej karty 365 prináša inovatívny koncept vizuálnej premeny. Kľúčovou myšlienkou je "karta, ktorá zmizne", čo symbolizuje záväzok k udržateľnosti a znižovaniu digitálnej stopy. Tento efekt sa dosahuje prostredníctvom interaktívneho dizajnu, kde po určitom počte platieb grafické prvky postupne miznú, až kým karta nedosiahne úplne biely, minimalistický vzhľad.
Základom vizuálneho stvárnenia je technika ditheringu, metóda eko dizajnu, ktorá s obmedzenou paletou farieb vytvára charakteristický dizajn a symbolizuje efektívne využívanie digitálnych zdrojov s cieľom pozitívne vplývať na životné prostredie. Postupné miznutie grafických prvkov tak nielenže vizuálne demonštruje snahu o znižovanie energetickej náročnosti zobrazenia karty na zariadeniach používateľov, ale zároveň zapája zákazníka do príbehu udržateľnosti.
Zoznam príspevkov

7. Digital

Romana Kádeková, Dominik Mičuda
Young lions - Gold: VIAC SLOW |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Rýchly život a neustály tlak na výkon spôsobujú, že Gen Z pociťujú čoraz viac duševných ťažkostí. Táto hektická doba prispela k rozšíreniu “slow living” filozofie medzi mladými ľuďmi. Jej cieľom je žiť vedomejšie, vďačnejšie a pomalšie. A práve tu nastáva prienik so seniormi. Tí majú totiž slow living absolútne v malíčku. Preto vytvoríme nový program Ligy pre seniorov - VIAC SLOW, v rámci ktorého budú seniori prostredníctvom osobných stretnutí a rozhovoru učiť mladých ľudí ako žiť viac v prítomnosti, vážiť si dôležité veci a prosto spomaliť.

Zoznam príspevkov
Lucia Peterková, Veronika Rybárová
Young lions - Silver: Zážitok za babku |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Osamelí seniori sa niekedy aj celé dni či týždne nedostanú medzi ľudí. Mladšie generácie, bažiace po zážitkoch, sa zas nedostanú na koncert Pitbulla alebo zápas Slovanu - beznádejne vypredané eventy. Ako teda obe skupiny dostať tam, kam túžia?


Liga pre seniorov a Ticketportal predstavujú Zážitok za babku - unikátny upgrade online predaja vstupeniek, ktorý ľuďom sprístupní lístky na vypredané eventy. Stačí, keď so sebou vezmú osamelého seniora, ktorý potrebuje vytiahnuť von.


Mladým ľuďom tak dáme šancu zažiť beznádejne vypredaný event za babku (ktorú zoberú so sebou). A osamelému seniorovi zas možnosť vybehnúť von. Win-win.
Zoznam príspevkov
Lukáš Lukonič, Gabriel Jakubovič
Young lions - Bronze: Carebnb |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Insight 1: Starí osamelí ľudia často bývajú vo veľkých, niekoľko generačných domoch. Izby po deťoch či vnúčatách celé mesiace zívajú prázdnotou.

Insight 2: Zároveň sú tieto ich nehnuteľnosti nezriedka na vidieku. Na krásnych miestach, vyhľadávaných Slovákmi túžiacimi po oddychu.

Idea: Spojíme príjemné s užitočným a prázdne izby v týchto domoch ponúkneme ľuďom ako krátkodobé ubytovanie zadarmo. Jedinou ich platbou bude čas, ktorý so seniorom strávia.

Digitálna stratégia: Aby sme dostali ľudí na web, necháme si kampaň v úvode vyskúšať influencerom. Tí z pobytu u seniorov urobia množstvo contentu na svoje sociálne siete a zasiahnú stotisíce followerov. Takýto obsah bude navyše ľahko zdieľateľný aj pre digitálne médiá. Na spoluprácu oslovíme Refresher a Startitup. Následne, po spustení webu pre verejnosť, naň budeme odkazovať štandardnými CTW formátmi na sociálnych sieťach.
Zoznam príspevkov
Patrícia Kanisova, Martin Hluchý
Young lions - Bronze: Zhodnime sa so seniormi |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Osamelosť nepociťujú len seniori, ale aj mladšia generácia.
Výhoda mladých je však to, že sú technologicky zdatnejší a môžu aktívne vyhľadávať spoločnosť cez sociálne siete alebo iné apky.

Seniori v domovoch sociálnych služieb takúto možnosť nemajú a preto im pomôžeme vytvoriť profily na zoznamovacej apke Bumble. Jej výhodou je, že okrem vážnej známosti na nej môžu hľadať aj priateľov a pozvať mladých k spoločnému tráveniu voľného času.

Pozornosť cieľovej skupiny je na zoznamkách vyššia, než pri iných médiách a fotografie seniorov ju preto medzi mladými tvárami vyrušia. Populárnu apku tak netradične využijeme ako digitálny kanál na propagáciu zmysluplnej veci a pripomenieme, že okrem seniorov v domovoch
je dôležité myslieť aj na svojich vlastných starých rodičov, kým sú medzi nami.
Zoznam príspevkov
Michaela Reichová, Petra Kocáková
Young lions - Bronze: Senior Špecialisti |
Seriál: nie
Stručná charakteristika: Osamelosť je pandémiou dnešnej doby ako u seniorov, tak aj u mladých. Výskumy však potvrdzujú, že silné sociálne väzby znižujú pocit izolácie a podporujú emocionálnu pohodu u oboch generácií. Vytvoríme priestor, kde sa generácie prepájajú cez spoločné hobbies. Mladí získajú nevygoogliteľné rady od skúsených odborníkov a seniori tú najcenešiu komoditu - spoločne strávený čas.
Zoznam príspevkov