Príklady prihlásených prác
SÚŤAŽNÉ KATEGÓRIE A PRÍKLADY PRIHLÁSENÝCH PRÁC
Aj pre uľahčenie orientácie v jednotlivých súťažných kategóriách sme dali dokopy výber víťazných súťažných prác, ktoré slúžia ako referenčné príklady.
KATEGÓRIA A – VISUAL
- A1 – Offline vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - A2 – Online vizuál pre komerčné a nekomerčné produkty a služby
(„Statický vizuál, ktorý nebol publikovaný v tlači, ale spĺňa kritériá printu či posteru. Bol súčasťou online kampane, napr.: banner, social media post, story, či vizuál na kampaňovom webe. Hodnotí sa takisto ako print a poster – idea, prevedenie, art direction a copy, ale s dôrazom na využitie v online prostredí.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA B – OUT OF HOME
- B1 – Komerčné a nekomerčné produkty a služby
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA C – CRAFT
- C1 – Best Copywriting
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - C2 – Best Artdirection
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - C3 – Best Digital Craft
(Výnimočná exekúcia v digitálnom priestore. Kreatívna user experience, využitie AR, VR, AI, či iných technológií, motion graphics, sound animation, creative coding, akákoľvek iná výnimočná exekúcia v digitálnom priestore.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - C4 – Best Film Craft
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - C5 – Best Sound Craft
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - C6 – Best Illustration
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - C7 – Best Photography
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA D – DESIGN
- D1 – Logo & Identity
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - D2 – Publikácie a tlačoviny (Tlačoviny, knihy, brožúry, letáky, pozvánky)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - D3 – POS & DM (Materiály, tlačoviny a objekty určené na priame oslovenie zákazníka)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - D4 – Obalový dizajn
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - D5 – Websites & Mobile
KATEGÓRIA E – AUDIO
- E1 – Rádio
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - E2 – Iné audio formáty (streamovacie platformy, Instore, vlaky, autobusy a ostatné)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - E3 – Upútavky na program, jingle
KATEGÓRIA F – FILM
- F1 – Televízna reklama & kinoreklama do 15 sekúnd
- F2 – Televízna reklama & kinoreklama nad 15 sekúnd
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - F3 – Online film & video do 15 sekúnd
- F4 – Online film & video nad 15 sekúnd
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - F5 – Online film & video nad 1 minútu
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - F6 – Upútavky na program, jingle
KATEGÓRIA G – DIGITAL
- G1 – Social Media
(Do tejto kategórie patria práce, ktoré boli vytvorené primárne pre prostredie sociálnych sietí a pracujú s nimi unikátnym, kreatívnym, či inovatívnym spôsobom v rôznych formách exekúcie, napr. video, livestream, metaverse…)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - G2 – Mobile & Apps
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - G3 – Influencer marketing
(Porota v tejto kategórií špeciálne zohľadňuje vhodný výber, kreatívne použitie, či inovatívny prístup pri práci s influencerom. Ako daná idea funguje práve pri použití daného konkrétneho influencera/ov.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - G4 – Other digital solutions (gaming, screensavery, widgety, kalendáre, špeciálne bannery, AR, VR, AI… etc.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA H – MEDIA
- H1 – Klasické médiá – TV, rádio, kino, print, poster, outdoor, budovy, objekty a zariadenia
(výnimočné kreatívne využitie klasických nosičov, mediálna kreativita, mediálne plánovanie)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - H2 – New media (kreatívne použitie netradičných alebo nových nosičov)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - H3 – Sponzoring
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - H4 – Branded content
(Pôvodný obsah vytvorený na mieru značke, ktorý má za cieľ zabaviť alebo edukovať a sprostredkovať pri tom hodnoty značky. Môže byť napríklad film, seriál, videoklip, hudba, knihy & magazíny, články, rôzne formy digitálneho obsahu ako natívna reklama a ďalšie.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA I – PROMO & ACTIVATION
- I1 – B2B event, externé podujatia
(Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre externú cieľovú skupinu „biznis“ – dodávatelia, obchodní partneri, klienti a pod. Primárnym cieľom je podpora, upevnenie prípadne prehĺbenie obchodných vzťahov zadávateľa s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – vyhodnotenie a podpora existujúcej spolupráce, ocenenia obchodných partnerov, predstavenia nových produktov a pod.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - I2 – B2C event, externé podujatia
(Live marketing, eventy a podujatia prihlásené v tejto kategórii sú riadené udalosti určené pre priame oslovenie cieľovej skupiny koncových zákazníkov – užívateľov produktov a služieb zadávateľom. Primárnym cieľom môže byť edukácia cieľovej skupiny, podpora predaja, produktová aktivácia, uvádzanie produktov na trh, voľnočasová aktivácia, predstavenie nových služieb či produktov s cieľom dosiahnutia definovaných obchodných cieľov – zvýšenie predajnosti, návštevnosti a pod.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - I3 – B2I event, interné podujatia
(Live marketing, eventy a podujatia ako riadené udalosti určené „dovnútra“ zadávateľa – pre zamestnancov, manažment, akcionárov a pod.) - I4 – Promotion
(Akcie na podporu predaja a lojality zákazníkov, in-store aktivity, špeciálne ponuky, ochutnávky, súťaže a pod.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - I5 – Direct marketing (Aktivity cielené priamo na spotrebiteľa)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - I6 – Response & Real time activities (Offline a online aktivity zamerané na okamžitú reakciu zákazníka)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA J – PUBLIC RELATIONS
- J1 – Corporate Communications
(Projekty na podporu firemnej povesti a imidžu, vzťahy s médiami, krízová komunikácia, komunikačná podpora strategických zmien, change management)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - J2 – Business to Business PR a Business to Consumer PR
(PR projekty pri komunikácii firmy s obchodnými partnermi. Podpora značky, launch nových produktov a služieb, podpora existujúcich produktov, zákazníckych služieb, PR projekty na podporu produktových značiek a služieb určených pre konečného spotrebiteľa. Ide napríklad o uvedenie nového produktu či služby na trh, podpora existujúcich produktov, relaunch a integrovaný marketing)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - J3 – Community Relations a Internal Communication
(Projekty zamerané na vytváranie dlhodobých vzťahov medzi firmou a ostatnými stakeholdermi. Ide napríklad o projekty z oblasti Corporate Social Responsibility, sponzorstva, firemnej filantropie, podpora záujmových združení. Projekty komunikácie korporácií s internými cieľovými skupinami – zamestnancami či akcionármi. Patria sem firemné médiá – tlačové i elektronické, projekty na zlepšovania firemnej kultúry, motivačné programy využívajúce nástroje internej komunikácie, employee relations atď.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - J4 - Community building/management
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA K – CAMPAIGN
- K1 – Integrovaná kampaň
(Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - K2 – Digitálna kampaň
(Kampaň, ktorá prebiehala primárne v digitálnom prostredí, alebo jej hlavná časť bola ukotvená v online.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - K3 - NGO kampaň
(Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej komunikačný zámer nie je komerčný a zadávateľom nie je komerčný subjekt.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - K4 - Small budget kampaň
(Kampaň realizovaná najmenej v troch rozličných typoch médií, ktorej produkčný budget nepresiahol 10 tisíc eur. Berie sa do úvahy trhová hodnota produkčných nákladov. Zároveň musí ísť o prácu s komerčným zameraním a zadanú výlučne komerčným subjektom.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE
KATEGÓRIA L – ESG
- L1 - Enviromental
(Práce, ktoré riešia pozitívny vplyv na životné prostredie. Ide predovšetkým o témy ako využitie obnoviteľných zdrojov energie, znižovanie emisií, ochrana biodiverzity a ekosystémov, znižovanie odpadu a recyklácia, cirkulárna ekonomika, udržateľná mobilita a doprava a pod. )
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - L2 - Social
(Práce, ktoré riešia zlepšovanie kvality života a sociálnej spravodlivosti. Ide predovšetkým o témy ako rovnoprávnosť, inklúzia a diverzita, medziľudské vzťahy a podpora komunitného rozvoja, téma ľudských práv, ale aj témy týkajúce sa vzdelávania, kultúry, zdravotníctva, pracovných podmienok apod.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE - L3 - Governance
(Práce, ktoré riešia a reflektujú pozitívny vplyv v rámci riadenia spoločností a etiky podnikania. Ide predovšetkým o témy ako transparentnosť a etika podnikania, inklúzia a diverzita v kontexte riadenia firiem, prevencia korupcie, zodpovedné investovanie podporujúce udržateľné projekty, ale aj téma digitálnej transformácie a kyberbezpečnosti, prípadne integrácia uvedených tém do stratégie riadenia firiem apod.)
>>> PRÍKLAD PRIHLÁSENEJ PRÁCE